SELAMAT DATANG

TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI BLOG INI.KALAU ADA YANG TERLEBIH ATAU TERKURANG MAAF DI PINTA.

25 July 2009

Tekukur






Tekukur ini dapat dari kawan.Rumah dia dah penuh dengan


tekukur tak larat nak jaga bagi member yang minat bela burung.


Kat rumah ada 3 ekor tekukur biasa,sepasang tekukur jawa,5 ekor merbuk(2 pasang merbuk siam sekor merbuk biasa) dan 2 ekor puyuh.Puyuh tu dulu ada 10 ekor tapi pindah rumah baru,reban lambat buat habis mati.Kalau tidak lauk telur puyuh je.




Sangkar layang kat tepi rumah sebelah pokok getah,sekarang dah pasang jaring takut tinggal kaki je!dibaham kat sikap.Yang tepi kanan tu sangkar layang merbuk(buat sendiri tu). Benda ni boleh buat sendiri,racik pun boleh buat tapi buat masa ni untuk pakai sendiri sebab tak de masa nak melayannya.







Inilah tekukur jawa murah je tak sampai RM100(sepasang).Sedang cari yang tekukur biasa yang betina nak kacuk degan tekukur jawa.Minggu depan nak pergi pasang jaring ada rezeki dapatlah.

No comments:

Post a Comment

Post a Comment